gestaalde kaders?

Sat May 3 23:08:59 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ad schreef:

>De onderhandelingen gaan tot nu toe voor D66 uitstekend. Er zijn een
>stuk of wat niet-leden en een paar leden van D66 die tegen
>kabinetsdeelname zijn. En of ze nu voor of tegen zijn, is volkomen
 >irrelevant. Sommigen dreigen hun D66-lidmaatschap op te zeggen. Zo, zo,
>denk ik dan, was u dan lid?

Bent u lid? :-)

> De inhoudelijke tegenwerping aan de criticasters is: als u bij de
> informateurs genodigd zou zijn als vertegenwoordiger van D66, welke drie
> specifiek D66 programmapunten had u dan op tafel gelegd?

Ik had meer dan drie punten op tafel gelegd, maar goed, de een denkt wat
meer te kunnen binnenslepen dan de ander:-).... Maar goed... Komt ie.... De
top 3..... Ik moet erbij zeggen dat ik erbij had gezegd dat ik de
formalisatie van het correctief referendum gewoon als startersloon voor het
meepraten had geeist. Immers daar hebben we al genoeg andere dingen voor
ingeleverd de laatste jaren... Mijn lijstje is iets gewijzigd ten opzichte
van eerder moet ik bekennen (tenminste dat zou kunnen, maar goed ik mag
maar 3)...

Tromgeroffel.....

1 De gekozen minister president.

2 Een verantwoordelijker economisch beleid.... minder en andere
bezuinigingen dan voorliggend. Vraag me niet precies hoe, dat weet Bert
vast wel.... Geen cijferfetisjisme dus.

3 Ik zou zeggen....Bureaucratie en regelzucht verminderen... maar dat is
een punt dat de andere twee ook wel op tafel leggen...dus
onderhandelingstechnisch zou ik iets anders kiezen...
legalisering softdrugs, hoeft er ook minder in cellen/blauw etc
geinvesteerd te worden waardoor we meer socialere dingen kunnen
behouden......

 >En? Wijken die dan af van degenen die de heren Dittrich, De Graaf en
> Bakker naar voren hebben geschoven?

Ik heb geen idee. Maar ik ga er vanuit dat ze in ieder geval dat
onderzoekje onder leiding van balkenende naar de gekozen minister President
erin
hebben weten te krijgen. ik neem niet aan dat de VVD of het CDA dat als
speerpunt had :-) Bovendien hoorde ik dat in een krant stond , helaas van
een anoniem cda-kamerlid, dat dat alleen maar een onderzoek betreft en dat
deze er natuurlijk niet komt.

Kan jij punten noemen van het strategisch akkoord die jij liever niet ziet
gerealiseerd?
Het gaat ten slotte ook om alle punten die wij mede mogelijk maken en waar
wij die drie punten voor terugkrijgen.. ik hoop zelf nog wat meer...

Ik hoorde gisteren van iemand dat als dank nota bene voor het constructief
meepraten van de CU en SGP zij het punt krijgen dat de bijzondere
ambtenaren (BABS) weer mogen discrimeneren bij het sluiten van
(homo)huwelijken.... Het niet sluiten dus.....

Klopt dit? Bert weet hier vast meer van. Of is dit ook niet waar?
Ik vind het wel raar dat partijen beloond worden om als concurrent voor ons
te hebben gefigureerd....
Of is dat normaal? En kunnen wij niet wat meer puntjes binnenslepen dan als
dank voor de PvdA,die ook 3 maand constructief heeft meegewerkt hahahah Al
zijn daar de meningen over verdeeld begrijp ik :-)