PvdA (was: Poststemming)

Fri May 2 16:02:47 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart e.a.

Ik heb geen PvdA-antipathie, ik werkte (succesvol) met ze samen, maar wel
tegen hun falende en rampzalige beleids(voorstellen), die noem ik ook steeds
en concreet,
rampen voor onderwijs (Hos-akkoord Van Kemenade: bijstandsloon voor nieuwe
jonge onderwijzers en leraren, ten gunste van de zittende klasse, nu 1/4
tekort aan leraen en onderwijzers),
zorg (budgetteringen verbureaucratisering, weg artsen en verpleegkundigen in
ruil voor nog meer falende bureaucratiemanagers),
pensioenen (leeftijdsdiscriminatie in de WAO ingevoerd op voorstel Kok, ook
FNV, en herinvoering ongelijke pensioenbeloningongehuwden, tegenhouden
zelfsbeschikkingsrechten persioenbeloonden, ook de pensioenbreukelingen
en-gepensioneerden),
en ga zo maar door.
Huurbelasting (het sociale PvdA-CDA-akkooord in de maak, weet je nog) op
kosten van de verhuurders die gebonden waren aan te beperkte
huurverhogingsmogelijkheden waardoor illegale onderhuren kon opbloeien,
asocialer kun je het niet bedenken, de Pufda int de huren wel ipv de
verhuurders wiens huren te laag bleven, en degenen die een goedkoop huurtje
en een rothuisje uitzoeken worden extra belast, hoe verzin je het, we leven
niet in Rusland van voor de van de muur.
De belachelijke vaste vermogensverliesbelasting van 1,2 procent, door de
Pufda erdoor gedrukt in Paars.
De belastinguitbetaling aan niet werkende partners van rijke
alleenverdieners, de laatste geslaagde poging van de Pufda de traditionele
kostwinners op kosten van minimumlonende hardwerkende tweeverdieners met
kinderen hun overbodige voordeeltjes te laten houden, hoezo sociaal en
sterk?
Need to know more?
De eenloketgedachte in de sociale zekerheid, uitgevoerd door voorheen
arbeidsbureaus's, daardoor geen kennis meer bij intake uitkeringsaanvraag,
dubbele papierwinkel, maanden blijven liggende dossiers,
uitkeringsgerechtigden op dwaalsporen en in financiële onzekerheid.

Hup D66, druk je pragmatische, werkende en liberale en daardoor in de
praktijk ipv in het Pufda-geblere sociale oplossingen er nu zoveel mogelijk
door, afbreken die Pufda-bureaucratieën!

Fritz