Poststemming: yes ! (was: Poststemming: no !)

Kees van Loon k.vanloon at WANADOO.NL
Fri May 2 10:06:59 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wat Wouter Bos gisterenavond deed, was van iemand die zeer gefrustreerd was en
stemmingmakerij deed, elk mens dirriteert zich aan het feit, dat ze in het
ziekenfondspakket moeten betalen voor dingen die ze er niet in thuis horen. Als
de lonen neatief uitvallen blijven de uitkeringen ook gekoppeld. Een koppeling
aan inflatiepercentage is veel beter. Over vele zaken moet nog verder besproken
worden.

Nee Bos is een slechte verliezer. Men wou 500 miljoen bezuinigen op het hoger
onderwijs, voorstel van Bos. Hypotheekrenteaftrek afschaffen, dan komen juist
in de grote steden helemaal geen inwoners met een hoger inkomen, en kunnen
alleen de sociaal economische zwakkeren een plaats krijgen. We moeten de
sociaal economische zwakkeren niet in de grond duwen, maar kansen geven. Daarom
is onderwijs zo van belang. Dus voor mij heeft de PVDA al jaren een
pseudosociaal beleid gevoerd en niet een sociaal beleid. Dat is voor mij rechts
beleid geweest. Onder Jo Ritzen is de gehele universiteit afgebladderd, Pronk
zat graag op het pluche. Dus wie is er conservatief en kiest niet voor
vooruitgang, dat is de PVDA. Het regenteske blijft ervanaf druipen. Dat bleek
bij het CDA een hele tijd en nu is het PVDA.

Groeten Kees van Loon

 http://www.wanadoo.nl/