VS gevaarlijk?

Lenny Bruce lennybruce235 at HOTMAIL.COM
Tue Jun 17 01:19:45 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny die het niet laten kan...

De gemiddelde amerikaan is niet echt geinteresseerd in de presidents
verkiezingen. Dat is wel anders in de z.g lokale verkiezingen waar hij de
burgemeester/gouverneur/sheriff/councilman kortom bijna alle verkozenen als
ze het niet of niet goed doen weg kan sturen.
Waar op de Ballot van California zoals hier al eerder vermeld er weleens 30+
referenda staan met voor en nadelen van UW keuze..

In de Presidential elections wordt een Bush door ongeveer 12,5% van de
Amerikanen tot president verkozen als volgt:

Van alle amerikanen zijn er ongeveer 50% stemgerechtigd, daarvan gaat minder
dan 50% stemmen in de presidentieele verkiezingen. De president wordt in een
simple majority gekozen dus op zijn best door ongeveer 12,5% van alle
amerikanen..

Voor de goede orde ook in de lokale elections gaat veel verkeerd door
influence peddling, maar dan kan je de volgende maal deze meneer/mevr weer
weg sturen. De verkiesbare functie in de US wordt in Nederland TE dikwijls
ingenomen door ambtenaren, voormalig ambtenaren, of simpelweg de ambtenarij.
En daar is dus weinig of geen kans van wegsturen, en dat creert iets veel
gevaarlijkers namelijk het niet nemen van verantwoording. Of (wat constant
gebeurd) het verleggen van de verantwoording naar de burger. Als het
politieapparaat niet of slecht functioneert, ze wel bonnen schrijven maar de
beschermings cq toezicht functie niet of slecht vervullen wordt de burger de
dupe zonder recourse van ontslag...Dat geldt van hoog tot laag. Een niet
functionerende C. vd Koningin die onder haar leiding honderden miljoenen
zoekmaakt krijgt een lintje en een andere vette baan. Tineke Poortje krijgt
ook weer een goed baantje ook al was er 100 miljoen zoek bij schiphol.
Kortom zo kan Lenny nog wel ff doorgaan Volendam IRT Enschede Niemand
dieverantwoording neemt.

In zaken geldt Geen verantwoording zonder authoriteit.
Bij de overheid geldt. Volle authoriteit zonder verantwoording
Sorry voor evt. tikvouten beetje gehaast

Van lenny...

Protect your PC - get McAfee.com VirusScan Online
http://clinic.mcafee.com/clinic/ibuy/campaign.asp?cid=3963