Links-rechts

Tjerk Jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Jun 13 00:23:51 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Demo-Locs,

Ik zag net een kort verslag van het debat over de regeringsverklaring van Balkenende II op RTL 4. Volgens de commentator was het een klassiek Links-Rechts debat. Op het scherm zag ik ter illustratie hiervan Dittrich in gesprek met Halsema (Rechts-Links?). de regering was rechts, de oppositie links. Nu heb ik niets tegen rechts, maar deel mij, links liberaal er alsjeblieft niet in. Ik ben bang dat ik de me de komende tijd heel ongemakkelijk voel, nu D66 deel uitmaakt van een rechtse regering en ik heel veel mensen, die mij en/of D66 als vrijzinnig, links liberaal clubje goed gezind waren, heel veel moet uitleggen. Vooral, dat we niet rechts zijn en ons ook niet in die hoek laten plaatsen, noch door onze bewindslieden, noch door onze TK en EK fractie. Althans, ik hoop dat ze dat tenminste voor me willen doen, anders wordt het *eurlog*, om met het hoofd van de regering (maar  Thom maakt zijn woorden waar en gaat dat tenminste veranderen) te spreken.

Groet,

Tjerk