upc

Mon Jul 28 12:10:17 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Lenny schreef:

> Dat UPC een uitermate slecht functionerend kluppie is weten we allemaal.
> We moeten niet vergeten waardoor en onder welke omstandigheden UPC
geworden
> is wat het nu is.
> Namelijk door het "kopen" van kabel-abonnee's van gemeente's tegen
> exhorbitante prijzen, in Haarlem b.v. FL. 1500+ per abonnee!! Dat was
niet,
> en is niet levensvatbaar!!

Ik ben geen UPC-gebruiker maar een tevreden Essent-klant. Maar ik meende dat
UPC voornamelijk in de problemen was gekomen door het wild uitbreiden in
alerlei landen. Daar is heel veel geld in gaan zitten, me dunkt meer dan in
een gedeelte van Nederland. Of is het zo dat alleen de gemeenten in het
westen exorbtante prijzen hebben gevraagd? Net toevallig alle gemeenten die
onder UPC-gebied vielen. En hebben de gebieden die er net niet onder vielen
een realistischee prijs gevraagd? Lijkt me en beetje vreemd. UPC is wel als
enige enorm gaan investeren in andere landen. Of is er een verschil tussen
UPC-Nederland en de meer overkoepelende organisatie?

Zonnige groeten Joris