Cynicus?

Wed Jul 16 19:47:47 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Auteur: Erik van den Muijzenberg (---.a2000.nl)
Datum:   16-07-2003 19:33

Hein van Meeteren schreef:

>Vrijheid van uiting is een groot goed,

Inderdaad.
Daarom is het ook zo jammer dat sommigen menen die vrijheid
te moeten inperken door in strijd met eerder gedane beweringen
aangifte te doen, vindt u niet?

>en als Bert en Joris en Hein en Erik het grondig met elkaar
>oneens zijn, dan is dat een bewijs van een levendige democratie.

Nee hoor, dat hoeft helemaal niet.
Het kan namelijk best zo zijn dat Bert en Joris en Hein en Erik
het met elkaar oneens zijn terwijl zij in een dictatuur leven.
Verschil van inzicht betekent nog niet dat we in een democratie
zijn beland.

>Om nou meteen van iemand wiens mening je niet deelt de cynicus
>van het jaar te maken...tja, dat tekent een zekere stijl van
>discussieren.

Dat heb ik niet gedaan. Ik heb beargumenteerd waarom Bert Bakker,
die zijn opponenten opvattingen in hun schoenen schuift en ze
op basis daarvan cynisme verwijt, voor mij de cynicus van het
jaar is.
Dat mag toch, hoop ik? (Vrijheid van meningsuiting.)

>In die stijl ken ik iemand die de Op-De-Man-Speler-van-het-jaar
>genoemd mag worden.

Diegene ken ik ook.

Op mijn vraag hoe ver hij eigenlijk was gevorderd met het
opheffen van de door hem 'bestuurde' stichting, antwoordde
hij op een discussielijst als volgt: 'de DV-camera al terug
gebracht bij de rechtmatige eigenaar?'
Daarmee een behoorlijk antwoord op mijn vraag ontwijkend,
en in plaats daarvan suggererend dat ik een DV-camera
had ontvreemd.

Ook adviseerde de persoon in kwestie mij, om me in een
hooiberg te laten betasten; meende hij zich te moeten
bemoeien met de frequentie waarmee ik masturbeer; en
vond hij het nodig mij voor 'aan lager wal geraakte
incestslachtofferposeur' uit te maken.

Over 'op de man spelen' gesproken, nietwaar?

>En nee, diegene ben ik niet.....

Dan moet het iemand zijn geweest die toevallig ook Hein
van Meeteren heette.

Erik vdMb

-----
Dit is een crosspost van mijn bericht op
http://www.d66persweb.nl/forum/read.php?f=2&i=11118&t=11033