Link of geen link

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Jan 30 00:27:11 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

John wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Beste John,

> Hieronder vind je mijn reacties.

Akkoord, dus geen veranderingen.

> Als we een link geplaatst willen hebben op de website van D66 zal daar
> echter moeten worden aangegeven waar de discussielijst over gaat.

Die stond daar al. Waarom is ie weg?

> Als het bestuur alleen wil verwijzen naar een D66-discussielijst, zonder
> persoonlijke kwesties, dan kan dat niet naar een open lijst.

Waarom zou het *bestuur* zich die beperking op willen leggen?

> Mijn interesse gaat juist uit naar een open lijst en wat mij betreft wordt
> de link gewoon hersteld!

Now your talking! ;)
Gelukkig, John.

> Een besloten lijst heeft alleen zin als het om een vast ploegje gaat dat
> doelgericht wil werken en niet gestoord wil worden.

O.a....

http://listserv.surfnet.nl/archives/ ??

> dan maar zonder link, en het creëren van andere lijsten rond specifieke
> onderwerpen.

> Ook zonder link kunnen wij gewoon verder.

Ik zie hem veel liever hersteld, maar strikt genomen is dat waar.

> We kunnen zelf vrienden en bekenden attenderen op onze lijst en uitnodigen
> om deel te nemen.
> Misschien kan iemand een aardige website voor onze lijst maken.
> Ook dan zal de inhoud van de lijstberichten een rol spelen.
> De verwijzing moet aangeven waar het over gaat.
>
> Ik wil D66 uitnodigen een hele serie open lijsten op te starten, in ieder
> geval voor iedere werkgroep een.

Welke werkgroepen bedoel je?
Overigens vind ik dat *nog* niet zo'n goed idee als daar niet een veel
betere onderbouwing onder komt.
Het kan zelfs tot versnippering leiden die niets meer oplevert.

Ongehoord nieuw leven inblazen?

> We hebben meer deskundigen en belangstellenden nodig dan die nu meedoen.
> Onze groep is te klein en wordt de laatste maanden kleiner.

Actief de burger erbij gaan betrekken, hem/haar voorlichten, voorzien
van informatie etc etc daar zie ik wel wat in. Maar dat is een andere
discussie, of voor jouw niet?

> Wij maken nog lang niet genoeg gebruik van de mogelijkheden.
> Laten we bedenken hoe het beter kan.

Eens, maar wie of wat wil je bereiken?

Henk Elegeert