Te hoge prijs CD's

Mark Koek mark at KOEK.NET
Wed Jan 29 13:37:01 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg schreef:

> En hoe kun je zoiets eigenlijk beweren? Als volgens jouw eigen zeggen het
> definieeren van het begrip downloads al zo lastig is, kun je dan zinvolle
> uitspraken doen over de aard van de gedownloade werken?

Nou ja, dat had ik inderdaad beter kunnen uitdrukken. Mijn vermoeden is dat een
'downloadbelasting' vanwege de onmogelijkheid om 'download' eenduidig te
definieren, zou worden uitgevoerd als een heffing per doorgezonden byte.

Ik vind het moeilijk te verteren dat het versturen en lezen van e-mails (zoals
deze) geld oplevert voor de deelnemers in Buma/Stemra.

Om dezelfde reden houd ik niet van de heffing op cassettebandjes en
beschrijfbare CD's zoals die nu bestaat. Als ik een backup van een computer maak
levert dat geld op voor eminem en Robbie Williams. Daar klopt volgens mij niks van.

Mark