Te hoge prijs CD's

Wed Jan 29 12:47:18 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 09:03 29-01-2003, Cees Binkhorst wrote:

>Dus dat 'speciale bedrijf" wordt na elke CD opgeheven?

Nee, maar het bedrijf in kwestie heeft een wat andere
logistiek. De CD's liggen niet in het magazijn maar gaan
linea recta naar de drogisterijketen. Aan nabestellingen
doet men niet; er is dus geen afdeling die losse orders
van detailhandels verwerkt; er zijn geen orderpickers in
een magazijn etc.

>Het argument dat ook de boekhandel gebruikt voor de vaste boekenprijs.
>Toch is die vaste boekenprijs niet van toepassing in de VS.
>Minder keuze aan boeken in de VS?

Ik dacht van niet. :-)
Ik gaf alleen aan waarom de redenering van Bart niet helemaal
klopt.

>Net zoals de kruideniers doen met elke week (of maand) een paar andere
>artikelen in de aanbieding. Toch bestaan ze nog.

De grote supermarkten wel; de kleine buurtkruideniers niet.
In Amsterdam beginnen nu zelfs de kleinere buurtsupermarkten
te verdwijnen. Ik hoop maar dat dit geen voorbode is van de
situatie in Frankrijk of de VS.

>Vanwaar dus.

Heb ik opgesomd: wat orkest, dirigent en tonmeister betreft
vaak de subtop; grote gegarandeerde afname; lage overhead;
weinig magazijnkosten; kunstmatig lage verkoopprijs daar het
produkt in kwestie als lokkertje fungeert.

Beweren, zoals Bart deed: bij zekere drogisterij-keten liggen
de CD's voor een paar euro, *dus* platenmaatschappijen die
meer dan een paar euro vragen, rekenen veel te hoge prijzen;
is echt veel te kort door de bocht.
Bart neemt m.i. zelfs de bermpaaltjes mee. ;-)

grtz,
Erik vdMb