link D66-site

Wed Jan 29 12:47:17 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 09:00 29-01-2003, Ellen Vunderink wrote:

>Alle lijsters, sympathisant van Erik of niet, ergeren zich
>aan de steeds oplaaiende vete.

Mag ik repliceren met een citaat?

"Namens anderen spreken en zich daarachter verschuilen
noemen wij in ons vak ontwijken en waarderen wij als
negatief en ineffectief." (Hein van Meeteren)

>En dan is er iemand die daar op zijn
>manier actie op onderneemt, en dan billijken jullie dat weer als moment
>voor Erik om nog een keer al zijn over Hein op de lijst te gooien.

Er is geprotesteerd tegen *de wijze waarop* Van Wanrooij heeft
geopereerd.
Daar is geen inhoudelijke uitspraak over mijn bijdragen
aan gekoppeld.

Kaj Leers schreef op het democraten.nu forum waar D66 voor hem
>voor staat: "Auteur: Kaj Leers, Datum:   26-01-2003 02:08,
>"D66 streeft naar een zo groot mogelijke vrijheid voor het individu, maar
>het is de taak van alle individuen om gezamelijk die vrijheid mogelijk te
>maken en in stand te houden." Dekt de lading wel, lijkt mij zo."

Lijkt mij ook. Dus geen pleidooien meer voor het uitsluiten
van 1 of meer lijstdeelnemers.

>Erik ontneemt Hein vrijheid,

Mag ik repliceren met een citaat?
"Overigens mag Erik van mij best met scherpe, inhoudelijke
argumenten komen, hoor. En als hij kritiek op me heeft mag
hij dat vrijelijk uiten. Want vrijheid is het hoogste goed
dat we hebben. Als er één iemand is die van een open, vrij
en knetterend debat houdt dan ben ik het wel."
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0301&L=d66&D=0&P=37101

>en de overige lijsters zouden hun verantwoordelijkheid moeten nemen.

Hebben ze gedaan; ze hebben zich verzet tegen jouw pogingen
om mij van deze lijst verwijderd te krijgen.

>Als iemand op straat in elkaar wordt
>gebrusqueerd, vinden we dat we moeten ingrijpen, ook als diegene zelf ook
>terugtrapt. Dat vinden we dan plotseling zelfs normaal.

Kun je een definitie geven van het begrip 'in elkaar
brusqueren'? In mijn Van Dale kon ik de term niet vinden.

>omdat ik me schaam te participeren in een forum waar zo
>zielig wordt gekonkeld.

Heb je het nu over je eigen bijdragen, waarin ik zonder
enig bewijs van liegen, draaien en manipuleren wordt
beschuldigd?

(Aangezien Ellen Vunderink hier met grote stelligheid
dergelijke uitspraken deed, begon ik me af te vragen of
ik iets over het hoofd had gezien. Was Ellen Vunderink
- al dan niet onder een andere naam; zoiets weet je
nooit op Internet - wellicht participant van DB.NL
geweest? Had zij langs al dan niet bovennatuurlijke weg
inzage gehad in mijn correspondentie met de notaris? Had
zij langs al dan niet bovennatuurlijke weg inzage gehad
in mijn correspondentie met het DB.NL-bestuur? Had zij
langs al dan niet bovennatuurlijke weg kennis genomen
van de inhoud van mijn gesprekken bij de Kamer van
Koophandel? En had zij zich een onafhankelijk oordeel
over de materie gevormd? Maar nee, desgevraagd verklaarde
Ellen Vunderink dat ze slechts Hein's woorden herhaalde.)

>Ja, ik zou eruit kunnen stappen,

Zelfmoord plegen omdat de gang van zaken op een mailinglist
van een kleine 120 personen je niet aanstaat, lijkt mij een
wel wat erg rigoreuze actie. ;-)

>heren, ik doe het niet want ik wil het kwaad niet accepteren,

Altijd prijzenswaardig natuurlijk.

>ik verzet mij ertegen.

Tot nu toe heb je je alleen maar verzet tegen openbaarmaking
van de treurige waarheid over Hein van Meeteren.

>Ik heb nu een fors aantal malen het verzoek gekregen als eerste te stoppen
>omdat 'het er toch alleen maar erger van wordt' en dergelijke. Opmerkingen

Het klakkeloos napapegaaien van de leugens van Hein van
Meeteren draagt inderdaad niets bij aan de discussie.

>die eigenlijk heel geringschattend zijn over Erik. Ik heb
>meer respect voor Erik dan dat. Hij is niet gek en hij is
>niet dom. Hij is mijns inziens wel gevaarlijk.

Ik ben inderdaad niet gek. En inderdaad, ik ben ook niet dom.
En voorzover het begrip 'gevaarlijk' op mij van toepassing is:
ik ben gevaarlijk voor mensen die niet de waarheid spreken.
Omdat ik die met hun eigen woorden om hun oren sla.

Erik vdMb