link D66-site

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Wed Jan 29 09:00:48 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Alle lijsters, sympathisant van Erik of niet, ergeren zich aan de steeds
oplaaiende vete. Ik heb ook regelmatig het gevoel dat ik bij velen
plaatsvervangende schaamte proef. En dan is er iemand die daar op zijn
manier actie op onderneemt, en dan billijken jullie dat weer als moment
voor Erik om nog een keer al zijn over Hein op de lijst te gooien. Hoera!
Ik word steeds bozer van het gewauwel over het democratisch gehalte van
deze lijst. Kaj Leers schreef op het democraten.nu forum waar D66 voor hem
voor staat: "Auteur: Kaj Leers, Datum:   26-01-2003 02:08,
"D66 streeft naar een zo groot mogelijke vrijheid voor het individu, maar
het is de taak van alle individuen om gezamelijk die vrijheid mogelijk te
maken en in stand te houden." Dekt de lading wel, lijkt mij zo. Kaj"
Erik ontneemt Hein vrijheid, en de overige lijsters zouden hun
verantwoordelijkheid moeten nemen. Als iemand op straat in elkaar wordt
gebrusqueerd, vinden we dat we moeten ingrijpen, ook als diegene zelf ook
terugtrapt. Dat vinden we dan plotseling zelfs normaal.

Ik zal André's actie niet de schoonheidsprijs geven, maar ik heb niet de
indruk dat hij die verwacht. Toch vind ik het een prima actie. Niet alleen
omdat Hein er minder door beschadigd is, maar vooral omdat ik me schaam te
participeren in een forum waar zo zielig wordt gekonkeld. Ja, ik zou eruit
kunnen stappen, heren, ik doe het niet want ik wil het kwaad niet
accepteren, ik verzet mij ertegen.

Ik heb nu een fors aantal malen het verzoek gekregen als eerste te stoppen
omdat 'het er toch alleen maar erger van wordt' en dergelijke. Opmerkingen
die eigenlijk heel geringschattend zijn over Erik. Ik heb meer respect voor
Erik dan dat. Hij is niet gek en hij is niet dom. Hij is mijns inziens wel
gevaarlijk. En dat heeft André volgens mij ook door. Corrigeer me als het
niet zo is, André.

Ellen