link D66-site

Wed Jan 29 03:33:26 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 02:22 29-01-2003,  Andre van Wanrooij - D66 wrote:

>het betrof hier een
>aanval op de man af, over zaken die niets te maken hebben over het
>functioneren van de persoon in kwestie in het hier en nu. Met modder
>gooien over zaken uit iemands verleden vind ik laakbaar. Al zouden de
>(vermeende) "feiten" op waarheid berusten, dan wordt nog voorbij gegaan
>aan het feit dat mensen kunnen veranderen.

Daar werd *niet* aan voorbij gegaan. Althans, niet door mij.
Zoals ik zelf heb geschreven:

Hein had toch gewoon kunnen verklaren: 'Inderdaad, ik heb me
indertijd bij DB.NL horkerig gedragen, en ik heb indertijd
grove fouten gemaakt bij het besturen van de stichting.'
Wie zou hem dat kwalijk hebben genomen? Het is toch menselijk
om fouten te maken?
http://listserv.surfnet.nl/scripts/wa.exe?A2=ind0301&L=d66&P=R29838

Essentieel hier is nu juist dat Hein van Meeteren is *blijven*
liegen over zijn handelen als DB.NL-bestuurder, en dat Hein
van Meeteren als oplossing de aanval op de boodschapper is
*blijven* hanteren. Dat deed hij bij DB.NL, en dat doet hij op
deze lijst nog steeds. Bij DB.NL adviseerde hij me om me in een
hooiberg te laten betasten, en op deze lijst maakt hij me voor
incestslachtofferposeur uit. Bij DB.NL suggereerde hij dat ik
een camera had ontvreemd en die moest teruggeven aan de
rechtmatige eigenaar, en hier beweert hij zonder enig bewijs
dat ik hem fysiek heb gestalkt.

Een kandidaat-kamerlid dient zich op *ethische* wijze te
verdedigen tegen beschuldigingen, ongeacht de aard van die
beschuldigingen.
Zelfs als mijn beschuldigingen onwaar zouden zijn - maar
war is het bewijs voor een dergelijke stelling? - dan nog
rechtvaardigt dit niet dat Hein van Meeteren mij zonder
enig bewijs van fysiek stalken beschuldigt en voor incest-
slachtofferposeur uitmaakt.

Verder wil ik er op wijzen dat Hein van Meeteren van beroep
conflictbemiddelaar is, dat hij bij DB.NL diverse conflicten
volkomen uit de hand heeft laten lopen, en dat hij daarvan
kennelijk niets heeft geleerd, want ook op deze lijst loopt
het conflict totaal uit de hand - niet in de laatste plaats
als gevolg van zijn eigen handelen meneer Van Wanrooij.

Dat is relevante informatie bij verkiezingen - Hein van
Meeteren presenteerde zich tegenover kiezers als kandidaat
met ervaring in conflictbemiddeling; zie zijn cv - en het
is niet gepast potentieele kiezers dergelijke informatie te
willen onthouden. Zoiets begint op oneigenlijke bevoordeling
van een bepaalde kandidaat te lijken.

>Ik vond een link met de landelijke site daarom niet gepast, omdat het
>een van de kandidaten zou kunnen benadelen in de interne verkiezingen.

Op z'n minst had u dat hier eens kunnen voorleggen.

>Inderdaad gaat de betrokkenheid van leden me zeer aan het hart. Ik kan
>me echter niet voorstellen dat leden die nieuw op deze lijst komen en
>dan geconfronteerd worden met haatcampagnes over kandidaten, nog wel zo
>betrokken willen blijven.

Dast moet u die nieuwe leden dan vragen. *Ik* zie geen grote
schommelingen in het ledenaantal op deze lijst.

>Toch ben ik van mening dat een link pas dan
>kan worden ingesteld als er van enige moderatie sprake is.

Daar gaat u niet over. Bovendien is moderatie al vaker aan
de orde gesteld; een groot aantal leden van deze lijst is
*tegen* moderatie.
Hein van Meeteren - en zijn mening lijkt me in dit verband
toch niet onbelangrijk - is ook tegen moderatie; hij heeft
zijn opponenten de ruimst denkbare ruimte gegeven.
Bovendien is moderatie niet waterdicht.

Ik bedoel
>geen inhoudelijke moderatie over standpunten, maar wel een ingrijpen
>wanneer standpunten over personen gaan die elke fatsoensnorm
>overschrijden.

U meetert, net als andere leden op deze lijst, met twee maten.

U heeft er blijkbaar geen moeite mee dat ik ten onrechte van
fysiek stalken wordt beschuldigd en voor incestslachtofferposeur
word uitgemaakt. Maar als ik Hein van Meeteren een moreel defecte
clown noem omdat hij dergelijke onbewezen beschuldigingen niet
wenst terug te nemen, *dan* grijpt u plotseling wel in.

U bent op het genante af partijdig. Of gewoon dom.
Of een fatale combinatie van beiden.

Erik vdMb

P.S. Mag ik ook u verzoeken eens te leren quoten?