nieuwe start met nieuwe mensen

gvkooten gvkooten at PLANET.NL
Tue Jan 28 00:55:15 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: gvkooten
To: bestver at d66.nl
Sent: Tuesday, January 28, 2003 12:53 AM
Subject: Fw: nieuwe start met nieuwe mensen

Open brief aan Boris Dittrich.

Beste Boris,

D66 is mij veel waard. Met interesse en inzet heb ik de campagne van D66 van dichtbij mogen meemaken en vormgeven. Het boek van Jacques Monasch heb ik uit. Hij beschrijft o.a. het echec rond Melkert en het onvermogen van campagne-adviseurs als hijzelf door te dringen tot de 'kliek' rond Melkert (en Melkert zelf). Melkert volharde in zijn koers door steeds meer het tegenovergestelde te doen dan deze campagne-adviseurs voorstelden. Jammerlijke overeenkomsten met D66 zijn op te maken - ook uit de laatste campagne van D66 - uit dit boek. Neem bijv. de campagneslogan, poster en eerste flyer. Wie heeft daarover kennis en wie heeft uiteindelijk het machtswoord gesproken?! Soms roep je als mens en toevallig ook leider van een partij de dingen waar je niet op zit te wachten gewoon over jezelf af. Gelijk hebben is iets anders dan gelijk krijgen. Bovendien kan je altijd kanttekeningen bij je eigen gelijk maken, mits je daarvoor openstaat natuurlijk.

D66 moet rigoureus veranderen. Ik hoop dat jij op het congres dit signaal publiekelijk wilt afgeven. Citaat Monasch (p. 345): 15 mei 2002, "Het herstel van de PvdA begint met de publieke verwerking van het verlies. De volgende campagne is begonnen." Ik zal het partijcongres via de media volgen. Niet als lid, maar als kiezer. Naar mijn idee is nu eerst de top van de fractie en het bestuur aanzet als het gaat om het aanjagen van vernieuwing. Breed draagvlak voor zichtbare publieke verandering.

Overige pagina's die kunnen inspireren zijn: 348 (2/3 alinea), 68 (onderaan), 80 (2e alinea), 81 (slopende partijrituelen), 91 (potentiele kandidaten/ derde alinea), 93 (4/5 alinea), 94 (1 alinea), 95 (1 alinea), 99 (laatste al. "De lok..), 104 (onderaan: Te alle..leggen), 105 (2e alinea), 110 (ander manier van werken), 115 (drijfjacht op de macht), 119/120 ("Mr. Yavlinsky..loyal troops"), 130 (Hans van Mierlo..meisje), 133 (je neemt...script draaien), 135 (en weer ..op inhoud), 153/155, 161 (vijf aanbevelingen), 168 (onderzoeksbureau Modification), 183 (ontworpen database), 203 (Natuurlijk, je ben wie je bent, en dat is ook je sterkste troef. Maar...), 203 (Quintus..Ons eigentijds 'Forum'., 204 image building, 205 (het succesvol bouwen..speelruimte), 206 (charisma komt ook met de positie die men bezet), 207 (beeld is alles), 208 (wie kijkt waar)..opm. hebben wij de goede spindoctors in huis?, 210 (spindoctors), 217 (pro-actief mediabeleid), 219 (soundbites), 221 (KISS), 222 (bovenaan), 244/246 (naar de kiezer toe),

Ik geloof in de toekomst van onze partij. Daarom heb ik me met hart en ziel ingezet als vrijwilliger.
De basis is er. Laat de muziek nu maar verfrissend klinken. In afwachting, vertrouwen en hoopvol teken ik:

Met vriendelijke groet,

Unico van Kooten