(Online) stalken

Sat Jan 25 14:14:15 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 13:04 25-01-2003, Ellen Vunderink wrote:

>Je hebt al veel vaker een naargeestige, vijandige sfeer op
>lijsten gecreëerd. Zoveel heb ik wel ontdekt door de inzet
>van zoekmachines die me jouw ruzie-verleden serveerden.

Vandaar natuurlijk dat ik 'de erudiete DDS-columnist' werd
genoemd en werd voorgedragen voor een virtuele PC Hooft-prijs.

>De context, Erik, was dat er tijd, héél veel tijd, zat tussen jullie eerste
>DDS interacties en de eerste 'stalkmails'.

Hein van Meeteren en ik kruisten de degens in dds.technopolis
in 1994, en nog in datzelfde jaar hebben we elkaar op een DDS-
bijeenkomst ontmoet.

>In die eerste dds-jaren kende Hein je niet,

In die jaren DDS-jaren kende Hein mij dus wel.
Jij was daar niet bij, dus waar baseer jij je eigenlijk op?
Op de malle praatjes van Malle Hein?

>en meende met een ietwat kwaadaardige grappenmaker te maken
>te hebben.

Hein kon er toen ook al niet tegen dat hij niet zo slim was,
en maakte mij ondermeer uit voor arbeids-reservist.

>je hebt ook nu weer volledig out of context geciteerd,

Geen sprake van; ik heb geciteerd uit een bericht van Hein
aan jou waarin Hein deed alsof hij mij aanvankelijk
helemaal niet kende terwijl een blik in de zoekmachine
leert dat wij elkaar al jaren kenden.

>je bent er 10 jaar later nog steeds niet te beroerd voor.

Acht jaar, bedoel je? ;-)

Je haalt een oud citaat van mij aan; je negeert de ironie
die werkelijk van dat citaat afdruipt - of misschien ontgaat
die ironie je ook wel, verblind als je bent om je vriendje
Hein te redden - en je denkt vervolgens iets te hebben
bewezen.

>Het lijkt wel alsof je vindt dat je mensen vrijelijk uit kunt
>schelden voor "hersenloos", "warhoofd" "moreel defect" en
>dergelijke als ze je, in jouw ogen, voor de voeten lopen.

Dat heb ik geleerd van Hein van Meeteren, Ellen Vunderink.

Ik betaal hem met gelijke munt terug. Je verontwaardiging
is dus zeldzaam selectief. Op het genante af zelfs.

Als je Karin Spaink noemt, moet je er misschien ook even
bij zeggen dat ze op haar website een door mij gemaakte
foto heeft staan. Zou Karin Spaink dat werkelijk doen als
ik zo'n verschikkelijk mens zou zijn, Ellen Vunderink?

Michiel van Eeden gaf me achteraf gewoon gelijk, wat mijn
kritiek op Joost Flint betrof, en vindt nu dat hij in die
DDS-tijd zeer naief is geweest.
Ook Marleen Stikker spreek ik nog regelmatig.
Zelfs met Joost Flint heb ik nog steeds contact. Hein ook?

>Je zet de halve gracht waar Hein woont op een foto op het net,

Wat is daar op tegen? Is dat strafbaar? Helder antwoord graag.
En is het posten van een foto van de Prinsengracht - waar je
met heel veel turen misschien ook wel een stukje van Hein's
woonboot op kunt ontdekken; mij is dat niet gelukt - identiek
aan het posten van *foto's* van Hein's *prive-woning*?

Pleit jij voor een verbod op het op Internet plaatsen van foto's
van grachten en straten?

Mag ik er trouwens op wijzen dat die foto in een directory
staat waarnaar NIET wordt verwezen in mijn index? Dat de
locatie alleen bekend was aan de participanten van DB.NL?
Dat Hein pas na twee jaar is gaan klagen, en wel toen hij
mij ten onrechte van stalken had beschuldigd en hij wanhopig
iets moest verzinnen om die malle beschuldiging nog enige
grond te geven?

>Dag Erik,

Welterusten Ellen.
Sorry dat ik ooit iets in je zag.

Erik vdMb

==================================

Als toetje een verhelderend citaat:

"Erik van den Muijzenberg reageerde op een bericht van Michael van
Eeden, waarin deze ons voorhoudt hoe wij allemaal, gezeten voor/achter
ons beeldscherm, als heuse Thuiswerkers de Digitale Stad kunnen helpen
verbeteren, waarin hij, als een soort kruising tussen een zEedenpreker
en een psycholoog, mij een veeg uit de pan geeft, en daarbij in 1 adem
Erik en DirkJan Vos meeneemt.
Het is dus Michael die, door ons drieen op 1 hoop te vegen, aanleiding
geeft tot het gebruik van het woord 'wij' door Erik.
Natuurlijk geeft Erik op het bericht van Michael een scherp antwoord,
en daarin neemt hij het, heel sportief, voor DirkJan en mij op, wat
Heel iets anders is dan 'medestandertjes zoeken' om te 'hetzen', zoals
jij ons wil laten geloven."

(Die 'jij' was - u raadt het al - onze ook toen al door rancune
verblindde Hein van Meeteren.)

[http://groups.google.com/groups?selm=49716e%24rg4%40news.xs4all.nl&output=g
plain]