Kiest D66-congres de nieuwe politieke leider ?

Mark Koek mark at KOEK.NET
Fri Jan 24 16:18:15 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Marc-Jan Ahne schreef:

> De keuze is aan de fractie zelf als staat dat niet in de grondwet.

Nou ja, er staat volgens mij dat kamerleden zonder last of ruggespraak moeten
opereren. Oftewel, de partij kan niks afdwingen.

 > Daarnaast
> is het aan het congres om de nieuwe "politiek leider" te bevestigen, al was
> het maar omdat het in ons huishoudelijk reglement staat!

O, dat verandert de zaak, al was het maar omdat de praktijk (de mediacratie)
vereist dat de politiek leider tevens TK-fractievz is.

Dus Boris Dittrich is op dit moment eigenlijk de Jeltje van Nieuwenhoven van
D66? :-)

Mark