Kiest D66-congres de nieuwe politieke leider ?

Mark Koek mark at KOEK.NET
Thu Jan 23 18:09:42 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bernard,

OK -- maar we zijn niet Thom met Lousewies aan het vergelijken. Thom is
nu helaas uit beeld, dus het gaat over de rest. Die hebben allemaal aan
de poststemming meegedaan. Volgens mij is dat een prima meting van de
steun onder de leden van de verschillende kandidaten.

Overigens zitten Kamerleden er niet om partijleden te vertegenwoordigen,
maar om kiezers te vertegenwoordigen. Dienovereenkomstig zou ik de
hoeveelheid voorkeurstemmen belangrijker vinden.

Maar uiteindelijk is de keuze toch aan de fractie zelf, al was het maar
omdat dat in de Grondwet staat. :-)

Mark