Pollpulisme

Wed Jan 22 17:16:20 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 16:51 22-01-2003, Ellen Vunderink wrote:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>Erik, ik deel je mening dat het laakbaar is te schrijven dat je blij bent
>met de dood van Fortuyn. Ik vind het echter evenzo laakbaar om op deze
>lijst te schrijven over iemand die geen lid is van deze lijst. En zich dus
>niet kan verdedigen. Hoe rijm jij deze twee dingen voor jezelf?

Als volgt:
Ik heb Hein een kopietje van mijn bijdrage gestuurd en heb
hem aldus in de gelegenheid gesteld te reageren.

Henk Vreekamp doet dat bij mijn weten niet wanneer hij weer
eens uithaalt naar Thom de Graaf. Toch herinner ik me niet
dat jij je daar ooit tegen hebt verzet - maar dit kan ook
aan mijn geheugen liggen hoor. ;-)

>Lijstbeheerder, je schreef een paar maanden geleden dat jij een
>muijzmeetfilter aan hebt staan, en daarmee voor jou de kous af is. Helemaal
>nu Erik zelfs over Hein schrijft als deze geen lid is, ben ik van mening

En nu Henk Vreekamp schrijft over Thom de Graaf die geen lid is. ;-)
En nu er wordt geschreven over Pim Fortuyn die niet alleen geen
lid is maar zich ook niet (meer) kan verdedigen omdat hij dood
is.
En nu enzovoort enzovoort enzovoort.

Er wordt op deze lijst vaker geschreven over mensen die geen
lid zijn van deze lijst Ellen. Ik kan me niet herinneren dat
je je daar ooit tegen hebt verzet. Nogmaals: dit kan ook aan
mijn geheugen liggen hoor. Maar stel nu dat ik gelijk heb,
is de argumentatie die je gebruikt dan eigenlijk geen
gelegenheidsargumentatie?

>dat je staat toe te kijken terwijl iemand voor je ogen kapot wordt gemaakt.

Nogmaals: ik betoog dat Hein een moreel defecte clown is;
ongeschikt voor wat voor politieke functie dan ook.
Anders dan Henk Vreekamp lever ik meestal een onderbouwing
en - als dat mogelijk en/of relevant is - bewijsplaatsen.
Wat kun je nog meer verlangen?

Dat Hein als gevolg van de feiten rond zijn optreden als
DB.NL-bestuurder, maar vooral als gevolg van het steeds
weer ontkennen van die feiten, schade oploopt Ellen, dat
kun je *mij* toch niet verwijten?

>Dit heeft niets met vrijheid te maken, dit is onder het mom van vrijheid je
>onttrekken aan je verantwoordelijkheid.
>
>Lijsters, wie wil dat Erik geunsubscribed wordt?

Dit leidt m.i. tot een zinloze discussie.

Stel dat er een meerderheid gevonden kan worden voor het
unsubscriben van de verschrikkelijke Muijz.
Hoe kan zo'n maatregel dan worden opgelegd?
Wat belet mij om bijvoorbeeld onder de naam Ellen Vunderink
te subscriben en weer aan de discussie mee te doen? :-)

Nu ga ik naar het stembureau. (En nee Ellen, het wordt niet
Hein van Meeteren. Maar dat verbaast je toch niet echt?)

Erik vdMb