De Graaf verdedigt opnieuw Paars

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Jan 16 11:35:58 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Mark,

> Blijkbaar ben ik niet helder geweest in mijn vorige mail. Wat ik beschreef
> is het algemene idee bij de kiezers

Ik heb niet helder hoe je aan dat algemene idee bij de kiezers gekomen
bent.

>  en dus niet wat ik zelf van D66 vind.
> Zie verder.

> Dat is ook zo. Dat blijkt wel uit de beeldvorming van D66 als een partij die
> pragmatisch is, inhoudelijk niets toevoegt (op het referendum na) en
> bruggenbouwer is tussen andere partijen. Die beeldvorming is foutief en
> funest.

Mee eens dat die beeldvorming foutief is, maar ik zou die dan ook op
geen enkele manier willen bevestigen.

> Het is geen uitgangspunt, het is de beeldvorming die al jaren gaande is.

Ik begrijp denk ik wat je bedoeld, maar ik wil ook die beeldvorming -
zoals je zegt - niet onderschrijven.
Het uitgangspunt is m.i. dat D66 ook voor paars een geheel eigen koers
voer en dat nog steeds doet.
De associatie als bruggenbouwer in paars, zelf snel verlaten lijkt mij.

Echter, de kroonjuwelen en andere zaken aangaande de democratie, behaalt
met Paars niet.

> De kiezer is D66 gaan zien als bruggenbouwer in Paars en het heeft weinig
> zin een brug te slaan tussen partijen die afstand nemen van hun samenwerking
> in het verleden.

Maar dat is toch ook niet meer aan de orde.
Waaruit zou dat moeten blijken?

> En nu is er het vreemde idee dat D66 terug wil in de tijd (namelijk naar
> Paars,

Ik begrijp niet waar je dat vandaan haalt.
Wil jij dat dan?

Henk Elegeert