De Graaf verdedigt opnieuw Paars

Cees de Groot cg at CDEGROOT.COM
Wed Jan 15 13:15:34 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin Lentink <martinlentink at d66putten.nl> said:
>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
><knip>
>
>Ehh
>
>Laat me eens raden
>
>Paars heeft Nederland opgescheept met o.a.:
> [een hoop ellende]

Makkelijk, he, dat we overal de regering de schuld van kunnen geven zonder te
weten of een andere regering het beter had gedaan. Vooral omdat we weten dat
de samenleving 100% maakbaar is, dus als het fout gaat, heeft de regering het
fout gedaan.

D66 heeft zichzelf opgescheept met vast kleven aan het pluche na de
nacht van Wiegel, en da's waarom ik dit keer iets anders stem. Maar
verder hebben *wij* ze gekozen en herkozen, en *zij* volgens mij gewoon,
gecontroleerd door de kamer, hun best gedaan (en fouten gemaakt, ja -
dat mag in dit land van totaler Krieg tegen risiko's niet meer, maar
da's een ander onderwerp). Over 'puinhopen' gaan spreken is natrappen,
hadden *wij* maar op andere partijen moeten stemmen.

En die regentencultuur is volgens mij zou oud als we regenten hebben (een eeuw
of vijftien, schat ik zo). Dat op het konto van twee kabinetten schrijven, is
teveel eer.

--
Cees de Groot               http://www.cdegroot.com     <cg at cdegroot.com>
GnuPG 1024D/E0989E8B 0016 F679 F38D 5946 4ECD  1986 F303 937F E098 9E8B