De Graaf verdedigt opnieuw Paars

Wed Jan 15 12:39:58 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Maarten Bessem <maarten at BESSEMENPARTNERS.NL>
>Als de kiezer massaal op de D66 stemt, krijgt het toch weer Thom. Hoewel
>men graag op de D66 stemt verwacht ik dat ze dat om die reden niet zullen
>doen.
>Moet de partij dan nog meer stemmen inboeten voordat het collectief inziet
>dat een ander gezicht nieuwe kansen biedt? Moet ik dan als voorstander van
>een ander gezicht bijde komende verkiezingen wel D66 stemmen?

 Dat lijkt me inderdaad het dilemma waar het om gaat: het wordt pas weer wat
 met D66 als Thom de Graaf weg is en hij gaat pas weg als het nog slechter
 gaat met D66. Nog erger: mogelijk is D66 pas te redden wanneer de partij
 uit de Kamer verdwijnt (dat is Thom de Graaf immers automatisch weg).

 Martin Lentink <martinlentink at d66putten.nl>
>Op deze lijst zijn de puinhopen van Paars dikwijls genoeg gememoreerd,
>Laat me eens raden
 [Vervolgens komen er Pim Fortuyn-punten]
>Mag ik aannemen dat Marc-Alexander en Lenny het met dit lijstje eens zijn?

 Wat sommigen zich nog steeds niet realiseren is dat men ZOWEL tegen Paars
 als TEGEN 'de nieuwe politiek' kan zijn. Dat er een derde weg te bewande-
 len valt en dat deze weg zowel de PvdA als de SP bepaald geen windeieren
 legt. Ik ben ook voor die derde weg.