De Graaf: D66 wil zijn paarse gezicht niet verloochenen

Fri Jan 10 13:05:00 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at rikxoort.demon.nl>,
>Jan Mulder verlangt ineens naar Thom (de Graaf) omdat hij niet wil scoren
>zoals al die anderen. Hij wordt een beetje moe van al die doelpogingen van
>lijsttrekkers om kiezers voor zich te winnen. Helaas gaat het er (straks)
>wel om hoeveel zetels ook wij scoren. En dat gaat (nog) niet goed.

 Wellicht is het misverstand dat Jan Mulder dus twee tegenstrijdige dingen
 zegt ?

>Mij valt het op en tegen dat er nogal heftig wordt gereageerd op (zijn)
>kritiek en dat er dan vooral jij-bakken worden geplaatst in plaats van dat
>er ook positief ingegaan wordt op (zijn) kritiek. Het kan en moet toch
>beter.

 Precies. Heb ik eindelijk mensen in mijn omgeving omgeturned om toch maar
 D66 te stemmen (en dat valt niet mee), komt de Graaf weer roet in 't eten
 gooien. Mensen lachen om de Graaf ! Vroeg ik van de week aan een paar stu-
 denten iets in de trant van 'hebben jullie die poster met die handjes
 gezien?' - en ze gingen lachen. Ze wisten precies wat en wie ik bedoelde.
 Dat is toch om door de grond te gaan ?