D66 koopt reclameblokken rond radiodebat

Fri Jan 10 10:28:45 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Tjerk Jouwstra <tjouwstra at wxs.nl> schreef:
>Je bent te negatief. Ik vind het een aardige stunt, waarmee we kunnen
>opvallen in deze tijd, waarin het ons hardstikke veel moeite kost
>mediaaandacht te krijgen. Net zoals ik al in mijn nopjes was met de spotjes
>op zondag 29 december op radio 2 tijdens de veel beluisterde top 2000.

 Ik luister nooit naar muziek maar wel naar 'Met het Oog op Morgen'.
 Gisteren was daarin Frans van Drimmelen <fv.drimmelen at d66.nl> over
 die spotjes (trots vertelde hij dat ze ook op TV komen).

 Al even trots merkte onze campagneleider op dat nog nooit een politieke
 partij zoiets gedaan had. Ik denk dan: nou, daar zullen ze hun redenen
 dan wel voor hebben.

 Als het hardstikke veel moeite kost om media-aandacht te krijgen dan is
 daar dus een reden voor. Daar moet je dan iets aan doen. Het kopen van
 die aandacht is dan echt geen oplossing.

 Ik ben ovrigens geen voorstander van dit soort spotjes -van welke partij
 dan ook. Ik wil zelfs dat de STER geheel en al van radio en TV verdwijnt.

 Ik heb laatst hier de kritiek betreffende het pinautomaat-spotje van D66
 uit de VPRO gids geforward. Die loog er niet om. Ik heb dan zo iets van:
 maak daar nu eerst eens iets van - leer van je fouten - maar nu komt er
 mogelijk weer een fout op de vorige. Ik zou volgende week maar op de
 columnisten letten...

>Zelfs Jan Mulder begint, blijkens zijn kolom hedenmorgen in de Volkskrant,
>Thom de Graaf al te missen.

 Niet gezien. Ik meen dat Jan Mulder altijd nogal cynisch en ironisch is ?
 Mogelijk bedoelt hij precies het tegenoveragestelde ?

 Marc Fluks, Amsterdam