dossier intellectuele eigendommen

fert 6565 fert6565 at HOTMAIL.COM
Fri Feb 21 18:12:37 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

----- Original Message -----
From: "Rikkert J. Swets" <r.swets at warande.net>
To: "D66 discussie" <D66 at nic.surfnet.nl>
Sent: Friday, February 21, 2003 4:35 PM
Subject: Re: dossier intellectuele eigendommen

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hoi Louis,
> Dit heeft niets met geloven te maken. Ik ben het zo met je eens dat veel
van
> het betreffende materiaal illegaal van eigenaar verwisseld, maar het gaat
> mij echt heel veel te ver om zoals jij bij voorbaat te stellen dat verkeer
> van MP3/MPEG illegaal is.

Als het muziek betreft wel , eigen verspreiding door makers dat geluisterd
wordt
zal dichtbij de 0% komen.

Zoals ik al aangaf, in het bericht waar je naar
> verwees bleek geheel niet dat het illegale bestanden betrof. Om het
> SCHANDALIG (in hoofdletters, jawel) te noemen dat iemand ergens op een
harde
> schijf MP3's heeft staan vind ik ronduit belachelijk.

Schandalig omdat , of het nou de ambtenaren zijn (verantwoordelijkheid
ligt.......!), de 2e kamer
als hoogste politieke orgaan nu eenmaal de voorbeeldfunctie heeft.  (Of ,
komt de opmerking:
"ook 2e kamer leden zijn gewone mensen" in dit licht voor de vergoeilijkers
van pas?

Bovendien zorgt deze
> houding ervoor dat ik de informatie die je aanhaalt in je kruistocht tegen
> illegale bestandsuitwisseling niet meer serieus kan nemen.

Belachelijk argument, ik heb hier diverse keren meningen gespuid en
gereageerd op anderen
waarbij ik een ander stelsel voorstel via een download heffing (die helemaal
niet hoog hoeft te zijn en totale vrijheid kan geven in de aard van verkeer
van intellectuele eigendommen) wat klopt met de nieuwe media. Pak nou niet
het cliché
"kruistocht tegen" want ik weet ook wel dat dergelijke moeite geen zin heeft
met het huidige bestel.

> Dat er een probleem is met illegaal kopieren/uitwisselen ben ik met je
eens,
> maar momenteel vind ik het grootste probleem de desinformatie die uit de
> richting van de platen/film maatschappijen komt.

Een opmerking uit de lucht, net zoals een gedeelte de post scriptum van Bert
Bakker over dit onderwerp , maar
daar ga ik nog op reageren

Er wordt altijd vanuit
> gegaan dat verkeer van MP3's illegaal is.

Als het om muziek of film (mpeg) laten we maar zeggen 95%
Welke mp3 bestanden dan legaal zouden zijn. De kopieën van CD eigenaren,
voice mail , en
grappige bestandjes die iedereen wel eens krijgt toegetuurd. Legale mp3's
worden nauwelijks verkocht, alle betaal
download sites gaan over de kop of hebben een marginale omzet.

Dat is niet waar, voorbeelden te
> over. Ook nog nooit een onafhankelijk onderzoek gezien naar welk
percentage
> van de uitgewisselde bestanden illegaal is, of welk percentage blanke CD's
> wordt gebruikt voor het branden van "copyrighted" materiaal.

Surf eens rond,
het laatste nieuws is een onderzoek in China waaruit bleek dat het
percentage illegale software boven de 93% zit
laat staan muziek , zullen we daar 100% van maken? , lol

Wel hoor ik een
> hoop belanghebbenden (en uzelf) allerlei ongefundeerde claims in deze te
> berde brengen.

zeg maar eens welke ongefundeerd zijn, ik begrijp u niet

groet, louis

> groeten, Rikkert

Daar