Muziekindustrie in de vs

Cees Binkhorst cees at BINKHORST.XS4ALL.NL
Sat Feb 15 18:18:54 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

From:                   Christian Höhne Sparborth <christian at trektoday.com>
To:                     <D66 at NIC.SURFNET.NL>
Subject:                RE: Muziekindustrie in de vs
Date sent:              Sat, 15 Feb 2003 11:25:37 +0100

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Cees,

> Maar het kan natuurlijk best zo zijn dat deze downloaders
> nog veel meer muziek kochten toen ze nog niet aan het
> downloaden waren - ik vind de stelling "the more you
> burn the more you buy" een beetje erg kort door de
Ik denk dat de onderzoeker zoiets dacht van:
"Iedereen heeft aan m'n onderzoek meegewerkt, dus is het accuraat
en ik heb het zelf onderzocht, dus is het niet vooringenomen :)'

> [...]
> dalende muziekverkopen. Het risico zit hem duidelijk
> niet in die groep "non-users" die zo weinig CDs
> kopen, en waar waarschijnlijk ook alle mensen in
> zitten die helemaal niks met muziek hebben. Het gevaar
> schuilt in de muziekliefhebbers die zich bedenken dat
> het veel goedkoper is om de nieuwste CD van hun favoriete
> groep te downloaden, en alleen bij speciale
> gelegenheden (verjaardagen, 'special editions') nog echte
> CDs kopen.
>
> Ik denk dan ook dat de muziekindustrie zich beter tegen
> piraterij zou kunnen weren als er meer bonusmateriaal
[knip] daar is waarschijnlijk al eens over gepraat?

> concertbeelden, demo's van nummers. En daarnaast zou een
> grote publiciteitscampagne waarin artiesten mensen vragen
> hun muziek niet te stelen ook erg nuttig zijn.
Denk je? Niet als mensen het _niet_ als stelen zien!

> Christian

Motto of the war-protest-day:
"You ask why we give our ship's computers normal emotions?
Do you really want a warship incapable of loyalty? Or of love?"
Subject motto:
With free love, comes free music.

Groet,

Cees