Boldrin and Levine over intellectual property

Bart Meerdink bmeerdnk at TELEKABEL2.NL
Sat Feb 15 17:51:24 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Door slashdot.org werd ik attent gemaakt op de site
http://levine.sscnet.ucla.edu/ met boeiend materiaal, o.a. Hfst 1 en 2
uit "The Case Against Intellectual Monopoly" en een link naar een
uitgebreide overzichtpagina "Intellectual Property" passend bij de
threads "Te hoge prijs CD's" en "Muziekindustrie in de vs" alhier.

Ik vond bijvoorbeeld het verhaal over James Watt (uit Hfst 1), waarin
betoogd wordt dat diens patenten op de stoom-machine de industriele
revolutie tientallen jaren vertraagd hebben erg overtuigend.

Bart Meerdink