Muziekindustrie in de vs

Mark Koek mark at KOEK.NET
Sat Feb 15 15:06:15 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels schreef o.m.:

 > ... economisch belangrijke bedrijven en sectoren.

Misschien is de entertainment-industrie in Californië nog redelijk belangrijk,
maar voor de VS als geheel is dat niet het geval, en voor de wereld als geheel
al helemaal niet. Het economisch belang is lang niet groot genoeg om de
vergaande inperking van burger- en consumentenrechten te rechtvaardigen die deze
bedrijven bepleiten (en deels al gerealiseerd hebben).

En trouwens, al was dat wel zo, dan nog geloof ik niet dat repressieve wetgeving
om bepaalde vormen van bedrijvigheid in stand te kunnen houden op termijn
economisch gezond is. Ik geloof meer in een vrije markt.

Mark