Muziekindustrie in de vs

Mark Koek mark at KOEK.NET
Sat Feb 15 14:42:26 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Christian Höhne Sparborth schreef o.m.:

> ... de muziekindustrie zich beter tegen piraterij zou kunnen weren ... de
> filmindustrie nog niet zo te lijden heeft onder piraterij ... mensen vragen
> hun muziek niet te stelen ...

Ik het al vaker gezegd maar ik blijf erop hameren: "piraterij" is een ernstig
geweldsmisdrijf waarbij schepen met lading en al worden gestolen en de bemanning
vaak wordt vermoord. Met het kopiëren van een CD heeft dat niks te maken.

Evenzogoed is het downloaden van een MP3 zonder toestemming van de
platenmaatschappij geen "stelen" - niemand is iets kwijt, hooguit loopt iemand
inkomsten mis.

Wat je er verder ook van vindt, laten we de discussie wel zuiver houden en niet
deze beladen termen gebruiken.

Mark