Oorlog Irak onvermijdelijk

Arthur Schelvis arthur_schelvis at HOTMAIL.COM
Thu Feb 6 19:19:12 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zoals ik al aangaf, al deze redenen afzonderlijk zijn niet voldoende om
oorlog te gaan voeren tegen Irak, maar bij elkaar genomen wel. Evenmin zeg
ik dat deze redenen een oorlog rechtvaardigen, maar wel dat ze kunnen
verklaren waarom hij zal gaan gebeuren.

Wat betreft `lessen leren van de geschiedenis’, ik vrees dat elke cultuur
haar eigen lessen zal moeten leren, ook al hebben anderen al eens iets
soortgelijks meegemaakt. Voor ons zou het een herhaling van de geschiedenis
zijn, niet voor de Amerikanen of de Arabieren.

Groet,
Arthur

>From: Maarten Bessem ad 1. "Zij" haten ons en daarom beginnen wij een
>oorlog? ad 2. Terroristische aanslagen kunnen het best bestreden worden
>door een oorlog? ad 3. Afhankelijkheid van olie rechtvaardigt een oorlog?
>ad 4. We moeten wel oorlog gaan voeren want anders wordt het te duur? ad 5.
>Alleen door middel van een oorlog komen we van Saddam af? ad 6. Een oorlog
>lost ook het vluchtelingen probleem op? Een paar bommetjes erop zeker!! ad
>7. Oorlog in Irak is ook goed voor de regio? Het lijkt wel een spelletje
>"RISK".

> [...]

Help STOP SPAM with the new MSN 8 and get 2 months FREE*