hoge prijs cd's

fert 6565 fert6565 at HOTMAIL.COM
Wed Feb 5 14:17:03 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

"Dit zijn geen ontwikkelingen maar een logisch gevolg van een proces in
een gewijzigde marktsituatie waarin vooralsnog de branche zich zelf
weigert aan te passen"

dit is sinds de opkomst van het internet , zo ongeveer de standaard zin
geworden voor aanhangers van de status quo
waarbij het gekke is dat verboden gedrag van consumenten wordt vergoeilijkt.
We vinden het gedrag begrijpelijk en dus aanvaardbaar.
Dat is een grote denkfout.
Laten wij ons nu eens inleven in die branche, en met een gezond
ondernemersverstand de zaken analyseren.
wat denk jij waar men moet beginnen om zich zelf aan te passen?.
Wat zou men moeten aanpassen etc etc?. Dacht je dat als er zulke verliezen
geleden worden waar honderden banen verdwijnen in Nederland dat die branche
geen zin zou hebben om zich aan te passen? Waarom blijven we maar lacherig
aankijken tegen producenten omdat deze nog de jaren '60' en '70' reputatie
hebben van "uitzuigers". Vergeet toch al die clichés. Op een enorme schaal
worden rechten van bepaalde mensen en ondernemingen geschonden. Ik heb hier
in deze context ook wel eens de kreet "het gaat om het algemeen
(maatschappelijk) belang" gelezen. Het algemeen belang is echter dat het
recht gehandhaafd dient te worden, en als dat niet kan via de huidige
verouderde wetten op dit gebied dan moeten die wetten veranderd worden.
daarbij aantekenend voorstellen die ik op deze lijst heb geplaatst over een
ander systeem.

louis