Normvervaging bij de overheid

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sun Feb 2 09:03:34 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Cees Binkhorst wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Onderstaand artikel beschrijft een gang van zaken die ik rangschik
> onder de noemer normvervaging.
> De betreffende gemeente heeft een probleem, maar weet lange tijd niet
> hoe daar van af te komen.
> Door middel van een juridische _constructie_ heeft ze nu kennelijk
> wel het beoogde effect.
>
> Wat vind ik hier normvervagend aan?
> - Door de _constructie_ wordt het algemene respect voor regelgeving
> ondergraven. Je bent strafbaar als je je identiteit niet bekend
> maakt. Waarom moet je je bekend maken? Omdat je iemand op straat
> [...]

Als men daarmee alsnog de privacy schendt (wat m.i. het geval is) lijkt
mij dat de overheid (ambtenaar) de grondwet overtreedt

> - Doordat de brief naar het huisadres gaat, wordt 'moeder de vrouw'
> ingeschakeld als handhaver van de regelgeving.

Nou het lijkt me veel verder gaan dan dat, een overheid die binnen
treedt in de persoonlijke levensfeer van zowel de man als de vrouw.
Zich daarmee mengt in het (relatieve) levensgeluks van beide partners en
persoonlijke vrijheden van beiden.
Kortom: schending van Mensen Rechten en zeer fundamentele als je het mij
vraagt.

> - Door de _constructie_ wordt aangegeven dat gedacht wordt volgens de
> lijn 'Maakt ons niet uit hoe het gebeurt, maar we zullen onze zin
> krijgen.'

Bestuursblindheid !!!!
En wat als de kinderen de dupe worden van een eventuele echtscheiding
als gevolg van de onthullingen door de lokale overheid!!!!

Paarden en wormen van de/een gemeente!!!!

> Hierdoor wordt het vertrouwen in een correct handelende
> overheid ondergraven.

Die handeld niet correct.

Henk Elegeert