Gemeente Amsterdam stelt waarde huis vast

Mon Dec 22 14:34:07 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Precies Marc,

Zo heb ik het ook gedaan, want ik had "toevallig" al de beschikking over de
echte statisitische cijfers ten behoeve van bestuur en gemeenteraad, per
gebied in Amsterdam, in min geval West, en de rechter prikte daarmee door de
speciaal door de gemeente gefingeerde opgeblazen
waardestijgingspercentagecijfers heen. Een kletsverhaal over dat bepaalde
woningen niet en andere wel mee moesten tellen, of dat de specifieke
verkochte woningen van de woningverkopen uit verschillende jaren niet
vergelijkbaar zijn, werd door de rechter zelf bestreden, gemiddelden met
afwijkingen blijven immers gemiddelden met gemiddelde afwijkingen, en hij
bepaalde expliciet dat specifiek voor de OZB i.c. WOZ gefingeerde
"steekproeven" en cijfers die van de officiele op alle verkopen gebaseerde
cijfers afwijken niet tot zijn rechtszaak en zitting zouden worden
toegelaten, niet eens ter informatie.

Maar gemiddelde burgers hebben de gewone cijfers dus niet en makelaars in de
arm nemen... dan kost het je niet alleen te veel tijd maar ook nog veel te
veel geld... dan sta je pat en neem je je verlies, inderdaad: Kafka.

Leve de georganiseerde bureaucr-iminalit-atie,
hoera hoera hoera

Fritz van Rikxoort