Gemeente Amsterdam stelt waarde huis vast

Mon Dec 22 07:55:56 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Een van de dingen die speelde bij de oorspronkelijke taxatie was
 het volgende.

 De gemeente Amsterdam bepaalt de economische waarde van een woning
 door het vloeroppervlak daarvan te vergelijken met dat van huizen
 in de buurt die verkocht zijn.

 In mijn geval (en dat van mijn buren) werd mijn huis vergeleken met
 peperdure nieuwbouw-woningen in de buurt (en niet met huizen van
 dezelfde categorie).

 Maar dat was niet alles.

 Bij de huizen waarmee mijn huis werd vergeleken stond de verkoop-
 datum. Bij een van die huizen betrof het een VERKOOPdatum van NA
 de PEILdatum van de taxatie !

 De taxateurs van de Gemeente Amsterdam zijn dus helderziende of ze
 beschikken over een tijdmachine. Of ze knoeien door achteraf de
 feiten te verdraaien, dat kan natuurlijk ook.

 Enfin, zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar dit was natuurlijk ook
 hele een leuke...   :-)

 Marc Fluks, Amsterdam