Gemeente Amsterdam stelt waarde huis vast

Sun Dec 21 23:30:34 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Erik van den Muijzenberg <muijz at DDS.NL>:
>Ik hoop maar dat het lachen je bij de rechter niet zal vergaan.

 Dit soort zaken vind ik eigenlijk niet onaardig...  :-)

 Het was ook vrij koddig. Eerst staat er een taxatie in de OZ heffing
 en vervolgens bedenkt men (daarna dus) een taxatie die daarvoor
 gedateerd zij - waarin er gewag gemaakt wordt van een aanzienlijk
 hoger bedrag. Kwestie van twee bureaucraten die maar wat verzinnen
 en daarbij volkomen langs elkaar heen werken. Ik heb trouwens ook
 vorige taxaties van dezelfde dienst... Meetkundige reeks, allemaal
 fictie.

 En dat wordt in het verweer voorgezet. Er heeft uiteraard geen
 enkele taxatie plaatsgevonden, men schrijft gewoon iets op (ik snap
 trouwens niet wat het er toe doet om in een verweer op te schijven
 dat men mij gepoogd heeft te bellen) en maakt daarbij domme fouten.
 Enfin, nu moet ik UPC achteraf nog dankbaar zijn ook dat men mij
 heeft afgesneden. Immers, het zal wel niet vaak voorkomen dat iemand
 kan bewijzen in 't geheel niet gebeld te zijn...

 Maar een foto met het goede adres onder het verkeerde plaatje is
 ronduit leuk. Jongste bediende van de zaak mag wat plaatjes schieten
 van wat panden om nep-taxaties op te fleuren en legt dan het verkeer-
 de vast.

 Bert Bakker <bbakker at USA.NET>:
>Was jij niet eeén van degenen die zo dol is op publieke diensten, Marc?

 Ja, daar ben ik voor. Dan is er in elk geval nog enige controle. Deze
 keer mag ik UPC zowaar dankbaar zijn, maar UPC heeft al twee maal met
 de rechter zitten dreigen (maar durft niets te ondernemen want men zit
 fout).

 Bert, opnieuw:
>Je hebt gelijk, een zooitje, te gek voor woorden, Kafka... Maar waarom
>is dat meer regel dan uitzondering, bij de overheid?

 Omdat de overheid staft en niet zelf bestrafbaar is. Dat dient dus te
 veranderen.

 Daar pleitte ik recentelijk op deze lijst nog voor. Mensen die vinden
 dat Saddam voor de rechter moet voor zijn wandaden, moeten ook vinden
 dat elke overheidsdienaar - ook in Nederland - voor wangedrag, mislei-
 ding en oplichting veroordeeld kan worden. Gelijke monnikken, gelijke
 kappen. Met de scheiding der machten heeft het immers niets te maken.

 De ambtenaren die in mijn geval de rechter pogen te misleiden, horen
 bestraft te worden en als politici ambtenaren tot zoiets aanzetten,
 dan horen ook zij voor de bijl te gaan en het passief kiesrecht te ver-
 liezen (i.p.v. burgemeester van Leeuwarden te worden).

 Marc Fluks, Amsterdam