Kankeren (was Re: Nieuwe kernwapens VS)

Olav Lavell olavell at XS4ALL.NL
Sun Dec 14 14:05:51 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op vr 12-12-2003, om 23:17 schreef Henk Vreekamp:

> Ach Tjerk,
>
> Het zijn er maar twee, geloof ik.

Goh, welke twee bedoel je eigenlijk? Misschien zou je niet zo vaag
moeten zijn...

> Maar ja dan wel opdringerig. Moet een liberaal een beetje tegenkunnen, niet?

Niet zo uit de hoogte a.u.b. - werkelijk misplaatst.

Het is toch zeker volstrekt normaal dat ook niet-leden bepaalde
verwachtingen hebben van D66? En dat ze dat hier ook komen vertellen?

(het is immers een open discussielijst, zonder toelatingsexamen)

Nog los van de woorden waarmee sommigen dat vervolgens doen, maar laat
dat dan maar onder de "literaire vrijheid" vallen - of zoiets.

Daar moet je dus inderdaad maar een beetje tegenkunnen - maar of je nu
liberaal bent of niet doet er wat dat betreft niets toe  :)

Misschien kun je ingaan op *wat* er soms gezegd wordt. In plaats van de
opmerkingen terzijde te leggen om reden van de manier waarop ze onder
woorden worden gebracht. Het "ongenuanceerd kankeren" heb ik hier
eerlijk gezegd nog niet waargenomen. De mensen die zich wel eens van
krachtige taal bedienen op deze lijst, hebben daar meestal wel één of
andere goede reden voor.

En misschien kun je ook eens antwoorden op deze stelling: "ongenuanceerd
kankeren op de politiek, daar is eigenlijk alle reden toe".

Met dank,

--
Met vriendelijke groet,
Olav.