Nieuwe kernwapens VS

Antid Oto trotsky at HOME.NL
Sat Dec 13 12:48:00 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Herman Beun wrote:

>REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Jammer, Trotski, maar daar heb je me niet mee: Die (Amerikaanse) wapens
>mogen van mij inderdaad verdwijnen. Helaas heb ik de bomspotting-actie
>(www.bomspotting.be) dit jaar echter moeten missen.

Jaja, met slappe excuses bereik je niets. Dat is geen goede instelling
als je in Brussel wilt bivakkeren.

>Mja. Wel met de kanttekening dat die Israëlische wapens toch wel een
>grotere bedreiging vormen voor de wereldvrede dan die welke de VS in
>Nederland en België opslaat (zie de redenering van El Baradei, waarmee
>ik het eens ben).

Als UN functionaris is het natuurlijk gemakkelijker kritiek geven,
die ik overigens ook deel, maar het punt is dat zodra *politici* dit punt
aan de orde stellen, ze dit in het groter geheel moeten plaatsen zonder
hun geloofwaardigheid te verliezen. Wat dat betreft hebben ze in Den Haag
bijna allemaal boter op hun hoofd.

Ik ben zelf voorstander om de bombspotting-acties om te zetten in
een bombconfiscatie-actie gesteund door de uitspraak van het Internationale
Gerechtshof in Den Haag. http://www.vredessite.nl/kernwapens/wcp080796.html