Beat The System & De rekening is hard

Sat Dec 6 13:14:28 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL> citeerde uit Trouw deze tekst
 van de Geus,
>Het stelsel van sociale zekerheid is niet alleen economisch, maar vooral
>ook sociaal aan erosie onderhevig, vindt hij.

 Momenteel heeft dat stelsel vooral te lijden onder eroderende politici.

 Misbruik zal ongetwijfeld voorkomen. Een bewindsman zou daar dus iets
 aan kunnen doen in plaats van niet-frauderenden verdacht te maken. Maar
 het absulute dieptepunt werd bereikt met de 'Robin Hood'-lijn. Dat
 getuigt van christelijke achtelijkheid; geen wonder dat vooral Christe-
 nen te hoop lopen tegen het rampenkabinet.

 Ik denk dat we moeten constateren dat dit kabinet deze week wijlen Pim
 Fortuyn rechts is gepasseerd. Ik vraag me langzamerhand wel af wat de
 'normen en waarden', de 'zorgvuldigheid' en de 'dankbaarheid' van de
 Bende van Balkenende nog meer voor de burger in petto hebben. Welke
 ellende staat de burger nog meer te wachten ?

 Het wangedrag van sommige politici spreekt boekdelen.

 Hogervorst doet geen enkele moeite iets van zin ministerschap te maken,
 heeft geen enkele affiniteit met VWS en verbergt zelfs z'n afkeer van de
 ziekemens niet. De Geus schoffeert zo langzamerhand zo'n beetje iedereen
 die met SZW bezig is of die van een uitkering afhankelijk is. Zalm lult
 louter nog wat uit z'n nek, Nederland moet perse oorlog voeren van Kamp
 en inmiddels stort de hele handel dus in. Wat had er anders kunnen gebeu-
 ren ?

 Nederland wordt sinds Paars-II niet meer behoorlijk bestuurd, het huidige
 kabinet rausst wat om zich heen: de burger heeft het nakijken en vraagt
 zich langzamerhand af of we soms door gekken geregeerd worden. 2003 krijgt
 iets van het rampjaar 1672.

 Tenslotte nog een vrolijke noot:
 Wat het hebben van een gesamenlijke 'vijand' al niet vermag... zelfs Erik
 van den Muijzenberg en Hein van Meeteren zijn het roerend met elkaar eens...
                                                                          :-)