[Re: [Re: -8 procent? Nee dus.]]

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Dec 4 09:40:12 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Maar ja, als we mekaar überhaupt niet meer geloven op feitelijke
informatie,
> heeft opvattingen uitwisselen natuurlijk niet zo veel zin.

Dat kwartje wil blijkbaar maar niet vallen he? Wellicht zou D66 zich maar
eens af moeten vragen hoe dat nu zou komen, misschien omdat ze zichzelf  al
ongeloofwaardig hebben gemaakt door de wijze waarop ze in dit kabinet zijn
gestapt.
Of misschien de grandioze wijze waarop men invulling geeft aan het zg.
dualisme wat men zo voorstond. Kijk eens naar de afgelopen week
bijvoorbeeld, stilte allom van D66. Sterker nog, zelfs de pers vraagt niet
eens meer naar de mening van de kleinste coalitiepartij, zou die er
eigenlijk nog wel toe doen?
De inbreng in het debat met de minister is blijkbaar niet eens meer de
moeite waard om te tonen.
Met de kroonjuwelen worden ze gedwongen tot een stilzwijgend dualisme en
ocharm, vanavond te zien op de TV, van Aartsen gaat ook nog aan de haal met
een van die juwelen. Hij voegt er wat aan toe, van 150 naar 100 zetels in de
kamer, en maakt er zijn eigen kroonjuweel van. Niet dat hij dat wil hoor,
maar zo bepaald de VVD zometeen wel het tempo en kan er voor zorgen dat er
niks meer gebeurd.
Het andere kroonjuweel is behoorlijk in waarde afgenomen gezien het belang
wat de mensen er bijvoorbeeld aan hechten in Zoetermeer, 27% opkomst moet je
toch aan het denken zetten lijkt me.

We worden momenteel bestuurd door mensen als Zalm en Bakellende die de kunst
verstaan ons landje volkomen belachelijk te maken in de EU. Al komen ze voor
volgend jaar nog met aanvullende maatregelen waar dan waarschijnlijk de
kleine beurs opnieuw de dupe van zal zijn, het is al te laat. Uiteraard zijn
de voorspellende cijfers van het CPB ook bekend in Duitsland en Frankrijk
die nu gieren van het lachen om opa Zalm en Balkje. Balkje, een MP die een
record al heeft verbetert door het meest van alle MP's door de kamer ter
verantwoording te zijn geroepen omdat het weer eens niet klopte wat hij zei.
Dat is dan ook zijn enige verdienste.
En wat doet D66? Met een dualistisch blik in de ogen verwijten ze dat de
oppositie oppositie voert en noemt de PvdA een K-partij, of niet Bert, je
mailtje daarvan heb ik nog. Politiek erg correct hoor maar dat even
terzijde. Het beleid tracht men volop te verdedigen door de MP maar na te
praten, die zich bediend van de techniek gewoon zaken te ontkennen. Van -1%
via -8% naar -5%, en het nog een verdienste van de kamer noemen dat het is
teruggedraaid. Het kabinet heeft dus nog 4% verdient of kan ik nu niet
rekenen.
Ik hoorde Dittrich laatst zeggen dat hij nog nooit op het torentje was
geweest voor overleg en hij ging er nog trots op ook. Hahahaha, hij heeft
niet in de gaten dat het gewoon zonder hem gebeurd als je het mij vraagt.

> Maar ja, als we mekaar überhaupt niet meer geloven op feitelijke
informatie,
> heeft opvattingen uitwisselen natuurlijk niet zo veel zin.

Daarom beste Bert, deze opmerking zou niet misstaan richting het kabinet.