[Re: [Re: -8 procent? Nee dus.]]

Olav Lavell olavell at XS4ALL.NL
Thu Dec 4 01:58:44 CET 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op wo 03-12-2003, om 23:30 schreef Bert Bakker:

> Maar ja, als we mekaar überhaupt niet meer geloven op feitelijke informatie,
> heeft opvattingen uitwisselen natuurlijk niet zo veel zin.

Geeft het je niet te denken dat mensen blijkbaar niet meer geloven dat
er door bekende politici, zoals je er zelf één bent, feitelijk correcte
informatie wordt gegeven?

Er is veel vertrouwen geschonden de laatste tijd, zeker sinds D66 ("wij
gaan CDA en VVD zeker niet aan een meerderheid helpen") toch in de
regering is gaan zitten. En daar na aanvankelijke aarzeling nu met groot
enthousiasme, onversneden conservatief beleid zit uit te voeren. Alsof
het nooit anders geweest is. En de minima zijn de dupe, wat je ook
beweert (kom anders eens met de *bewijzen*, dat het hen wel degelijk
beter gaat als er maar flink op ze bezuinigd wordt).

Nog een voorbeeld: via deze lijst verneem ik dat Boris Dittrich niet op
het journaal had mogen zeggen dat de regering de gemeente Rotterdam te
hulp moet komen bij haar racistisch (en zoals inmiddels gezegd wordt:
illegaal) deurbeleid.

Maar ik, eenvoudig politiek consument (een geïnteresseerde burger, veel
meer ook niet), heb het de "leider" van D66 toch heus horen zeggen en
wat mij betreft is het dus ook allemaal één pot nat tegenwoordig.

Ik vond D66 nog wel van oudsher de "goede" liberalen (ben zelf links, en
géén lid van D66 maar van een andere partij). Hoopte erop dat er ooit
goede samenwerking tussen verstandige mensen zou ontstaan. Mensen die
het hart op de goeie plek hebben mogen best op allerlei gebieden van
mening verschillen, en desnoods flink ook, en kunnen dan *toch* samen
iets moois bereiken. Maar door al dat kwaadaardig en onheus afgeven van
jou op PvdA, GroenLinks e.d. zie ik daar ook al geen basis meer voor.
Waarom toch die rancune?

Als ik er al ooit over heb getwijfeld, of ik misschien niet eens een
keer D66 zou moeten stemmen - gewoon uit sympathie - dan is die twijfel
inmiddels echt (en ook vrijwel definitief) voorbij. Dat zou ik dus echt
nooit meer doen, tenzij er flink wat gaat veranderen. Daarvoor zou het
minstens nodig zijn dat D66 uit de huidige rampenregering stapt. En dat
zou nog maar een allereerste stap zijn.

Lig er maar niet wakker van. Ik ben natuurlijk ook maar één enkele
kiezer en/of sympathisant die je *niet* gewonnen hebt. Een nobody.

Trusten, Bert

"trusten, ernie"

--
Met vriendelijke groet,