Alternatieve Energie Bronnen

Sat Aug 30 02:06:34 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At 11:27 29-08-2003, K-PAX wrote:

>heb er ook wat van geleerd, nl. dat de max.
>rendementscapaciteit, a la Denemarken, 15 a 20% van de energievoorziening
>kan dragen.

Wel iets realistischer dan hetgeen jij aanvankelijk dacht.

>Mederland heeft zich ten doel gesteld in 2010 9% van het totale Ned.
>energieverbruik op te wekken. Dat is over 5 jaar....

2010 - 2003 = 7
Over zeven jaar dus.

>We hebben geen kernenergie,

Is Borsele dan dicht?

>zonnecelpanelen zijn nog te duur, en je weet waarom... Dus
>windmolens zijn op deze korte termijn de enige grote duurzame speelkaart die

Onjuist. Hernieuwbare energie, dat kan bijvoorbeeld ook
koolzaadolie zijn, of een Sterlingmotor op snelgroeiend hout.
Sterker nog: windenergie klinkt mij niet als 'hernieuwbaar' in
de oren - maar misschien is het gewoon een slecht gekozen term.

>ze hebben, dus wat jij weghoond aan windmolens, is wel speerpuntbeleid bij
>de overheid als het gaat om het halen van die 9% target, over 5 jaar.

Waar blijkt dat uit?
Dat breng je nu als een ahum... 'feitstelling', maar het is
jouw mening.

Erik vdMb