noodzaak tot loonmatiging

fert 6565 fert6565 at HOTMAIL.COM
Fri Aug 29 23:35:03 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Nog even de melkertbanen:
De Melkertbanen, mijns inziens een per saldo miljarden verslindend project
voor relatief een handjevol mensen dat ook nog eens de natuurlijke
verhoudingen flink heeft verstoord, en daarbij ongelooflijke afhankelijkheid
is opgetreden omdat het gehele stelsel op deze goedkope
arbeid heeft ingespeeld.  Symptoombestrijding heet dat, iets waar de partij
van de laksheid vaker een handje van heeft. Sociaal bekeken iets voor
langdurig werklozen doen is nooit onzin, de investering resultaat verhouding
is alleen totaal zoek geweest. Zeer weingen stroomden door naar een "echte"
baan. Maar ja dat is politiek he, het verkoopt en bekt zo goed om door de
jaren heen 20 miljard te pompen in kansarme mensen. En men gelooft dan ook
nog dat het zin heeft. Verzonnen werk (in principe een afgeleid
communistisch idee) heeft economisch een nadelig effect zeker op de lange
duur en daarbij waren veel banen waren er ook gewoon geweest als men een
normaal beleid had gevoerd, normaal gebudgetteerd , en men al eerder
ingegrepen had om mensen meer te dwingen simpel werk (seizoenswerk,
schoonmaakwerk, etc etc) aan te nemen. Er was werk genoeg (paars 2) Nu neemt
de werkgelegenheid in rap tempo af, en hadden de maatregelen van nu om
mensen aan het werk te dwingen veel eerder genomen moeten worden.  louis