noodzaak tot loonmatiging

Thu Aug 28 15:06:01 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik ben eens op zoek gegaan naar een vergelijking van de lonen in Nederland
met andere landen. Ik kan ze helaas niet vinden. Heeft iemand (wellicht BB
:-) deze cijfers voor ons. Ik kan me goed voorstellen dat het wellicht
noodzakelijk is om te bezuinigen en ik heb ook geen enkel probleem met een
lichte /geen stijging van de lonen. Maar ik wil nu eens weten waar dat nu
allemaal op gebaseerd is. Er wordt steeds geroepen dat de lonen zo hoog zijn
in Nederland. Nu hoor ik dat al hee wat jaren en ik herinner me van een
vergelijking van jaren geleden dat dat eigenlijk nogal meeviel. Sterker nog
dankzij de jarenlange matiging waren de lonen zelfs wat aan de lage kant.
Wellicht hebben we een inhaalslag gepleegt de laatste jaren maar ik zou
graag eens wat cijfers zien waarop dat allemaal gebaseerd is.

Er zijn vast ook andere redenen om te matigen, maar goed, vaak wordt die
internationale vergelijking gebruikt...

Groetjes Joris