Zonnenergie -> was RE: [D66] Brinkhorst's leugen over koeltorens. ..

K-PAX j.hoek20 at CHELLO.NL
Thu Aug 21 15:37:15 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste wim,

Zoals ik al eerder schreef, is de nieuw ontwikkelde waterstofbrandstofcel,
waar Daimler-Chrysler de electrische auto mee wil gaan laten rijden,  daar
een oplossing voor. Deze kan gebouwd worden als een soort grote accu, en
heeft een omzettingsrendement van opslag naar stroom van 40%, wat een hogere
rendementswaarde heeft dan de kalorische rendementsverbrandingswaarde van de
huidige gascentrales.

Dus wat er teveel op een dag aan zon/wind binnenkomt, wordt opgeslagen, in
deze "accu" en dat voorziet de momenten, dag en nacht, dat er minder
stroomaanbod is.

Dus technisch,organisatorisch en financieel allemaal haalbaar, alleen de
politiek is te onbetrokken om werkelijk wat van de wereld te maken.

Groeten , Don Quichotte, de Windbuil versus De Atoomkankerbuil.