nut van politieke partijen

jenno j.d.vanbelle at STUDENT.UTWENTE.NL
Mon Aug 4 12:17:51 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>Maar ondertussen moet er nog wel een volksvertegenwoordiger gekozen
>worden in de Tweede Kamer die politieke keuzes maakt in de politieke
>arena. Die politieke partijen hadden het ondertussen al afgelegd tegen
>de NGO's hebben we geconstateerd.
tja, dat weet ik dan niet zo zeker. Ook bij NGO's ontstaat op een gegeven
moment de drang te willen blijven bestaan, ook bij gebrek aan draagvlak. En
dan worden er soms middelen ingezet die instrijd zijn met de eigen
overtuiging (zie greenpeace rond brandspar). Om dan te zeggen dat NGO's per
definitie verder/ beter zijn dan de politieke partijen...