Secularisme wetsvoorstel en nut van politieke partijen

jenno j.d.vanbelle at STUDENT.UTWENTE.NL
Mon Aug 4 12:26:52 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

beste reinder,

het afschaffen van alle identiteitskenmerken van ambtenaren in functie om
te benadrukken dat hij/zij werkt voor het goed van het gehele volk lijkt
mij in tegenspraak met stemmen op 1 persoon ipv op een partij. Zeker dan
stem je op een individu, met zijn levensvisie en zijn overtuigingen en
(bij)geloven. Dat zou ik dan ook weer willen zien als hij dan daadwerkelijk
zitting neemt in een vertegenwoordigings orgaan.

  Bovendien als er gestemd wordt op een partij op grond van je
levensovertuiging (wat bv. bij het cda veel het geval is) is het niet om
dat weerspiegeld te zien op de vertegenwoordigers. zolang het maar niet
wordt weerspiegeld in gebouwen (kruizen aan de muur in openbare gebouwen
kan dus niet).

 >De NGO's kunnen dan aankloppen bij de indidviduele
 >volksvertegenwoordiger en proberen te overtuigen van het een en ander.
 >Maar naar alle NGO's luisteren kan zhij niet, zhij maakt politieke
 >keuzes. Op basis van die keuzes wordt zhij gekozen

Ook iets wat handig zou zijn om terug te zien in het uiterlijk van de
vertegenwoordiger, dus draag die button tegen racisme, voor greenpeace.
Laat je kruisje duidelijk zien. Dan weet de kiezer tenminste waardoor je
beinvloed wordt.

gegroet,
jenno van belle