UPC update: UPC gaat in de aanval

Sun Aug 3 15:26:23 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Toen UPC mij een brief stuurde waarin het afzag van rare rekeningen
voor juni en juli en vervolgens weer een brief over het al dan niet
afsnijden (terwijl dat reeds in april j.l. gebeurd was) meende
ik al dat deze oplichtersfirma bezig was het verleden te herschijven
i.v.m. de gang naar de rechter. Dat blijkt inderdaad het geval (zie
onder).

In ieder geval opent dit de mogelijkheid om via de rechter alsnog het
geld terug te krijgen dat UPC mij verschuldigd is (borg modem en voor-
uitbetaalde bedrag voor april 2003).

Het onderstaande geeft een prima indruk hoe deze oplichtersfirma te werk
gaat. Eerst pest men mij weg en vervolgens dreigt men met de rechter.
Kennelijk moet ik onder de indruk zijn van dit alles...   :-(

Dames en heren politici waarmee hebben jullie ons, de Nederlandse burger,
toch opgezadeld met jullie verjubeling van de nuts-bedrijven ? Dit is dus
wat er van komt !

Penninck & Landtheer
Real Time Creditmanagement

                                     M. Fluks
                                     Jeltje de Bosch Kemperpd 136
                                     1054 PM Amsterdam

Rotterdam, 1 augustus 2003

Onze rerefentie: 40-5691455-1/22056

Geachte FLUKS,

Onze cliente, UPC Nederland te Amsterdam, verzocht ons rechtsmaatregelen
tegen u te treffen ter incassering van haar vordering op u, groot:

Hoofdsom:                    EU 142,94
Rente:                       EU   2,35
Buitengerechtelijke kosten:  EU  34,03
Informatiekosten:            EU  11,34
                    -------------------
Totaal                       EU 190,66

Dit in verband met een betalingsachterstand inzake u geleverde diensten/
producten, waarover onze cliente u eerder aangeschreven heeft.

Wij sommeren u voornoemd bedrag binnen 5 dagen na heden te voldoen op
rekeningnummer 160976979 ten name van Stichting Derdengelden Penninck &
Landtheer, onder vermelding van onze referentie: 40-5691455-1/22056.

Informatie met betrekking tot eventuele betalingen of betwistingen kan
uitsluitend schriftelijk kenbaar worden gemaakt, dit in verband met de
juridische bewijslast.

Indien een tijdige en/of betaling uitblijft, stellen wij u namens onze
cliente in gebreke en zullen wij u in rechte betrekken.

Hoogachtend,

[handtekening]

Penninck & Landtheer

Penninck & Landtheer BV, Postbus 101, 5060 AC Oisterwijk
Tel. 0900-2022791, EU 0,40 pm. KvK Rotterdam 24346971
www.penninck-landtheer.com