Lid blijven van D66 of niet ?

Tue Apr 29 11:42:05 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kees schreef:

> minimaal 700 miljoen euro voor onderwijs, betere infrastructuur voor de
> gezondheidszorg, bestuurlijke vernieuwing, natuur en milieu. Het
> onderhandelingsakkoord wordt nog duidelijk voorgelegd aan het congres.

700 miljoen was al ingecalculeerd, dat moet toch flink op te schroeven
zijn.

En om alle leden de mogelijkheid te geven hun stem uit te brengen prefereer
ik een referendum hierover. Dus Marc.... Heb je al ondertekend?

En tuurlijk als al die bovengenoemde punten allemaal gehonoreerd worden +
een socialer gezicht tja, dan zullen alle leden ja roepen... De vraag is
natuurlijk in welke mate die punten allemaal gerealiseerd worden.

We worden wel verantwoordelijk voor al die andere slechte punten die we
hard bestreden hebben. Ik ben ook benieuwd of wij dan die motie die
kamerbreed is aangenomen over softdrugsbeleid ook uitvoeren. Of stappen we
in een kabinet dat zo'n kamerbrede motie naast zich neerlegd?
En onze enorme draai moet ook nog goedgemaakt worden.... van we zullen geen
rechts kabinet aan een meerderheid helpen (TdG) naar meedoen aan een
centrum-rechts kabinet. Daar zullen dus flink wat progressieve elementen in
moeten zitten wil je al die mensen die toch D66 hebben gestemd, maar
eigenlijk deze keer PvdA wilden stemmen vanwege de links-rechts verkiezing,
sympathie voor de partij te laten behouden.