Voor en Tegen: maakt niet uit

Jasper Diekema jasper.diekema at WANADOO.NL
Fri Apr 18 12:34:39 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

In mijn optiek is dat een zwak argument, omdat we dat nog helemaal niet
weten, wij weten nog niet wat de politieke issues zijn die straks het
land zullen verdelen. Het kan net zo goed zijn dat we dan veel beter in
staat zullen zijn om te demonstreren dat de D66 de enige progressieve
keuze is. Door deel te nemen aan de regering weten we in ieder geval wat
we wel zullen zijn: tijdelijke opvulling ten dienste van de andere twee.

net zo goed,juist heel goed zichtbaar zijn in deze coalitie. We zijn per
slot van rekening juist de progressieve poot binnen een conservatieve
coalitie. Verder vind ik het sowieso verachtelijk om in een linkse
oppositie te komen, waar je straks zult zien dat de overheid weer
belangrijk gaat worden. Willen we dat dan?? Dat is toch juist niet de
oplossing van de problemen op dit moment?? Mensen moeten hun eigen
verantwoordelijkheid nemen. Ik denk juist dat dit beter zal zijn met CDA
en VVD. Daarnaast denk ik dat we VVD ook best wel vaker aan onze kant
zullen zien! <<<<<<<<<<<

Henk schreef over zijn lidmaatschap en ik denk dat hij daarmee bedoelt
dat dit een historische keuze voor de D66 zal kunnen blijken. Daar ben
ik het mee eens, als D66 besluit zichzelf voor het karretje te laten
spannen zullen kiezers en leden definief de hoop op kunnen geven en
verder uitwaaien over de PVDA,GL,SP enerzijds en VVD anderzijds, met een
duidelijke stellingname als motivatie.

omdat jij graag wil dat je idealen verwezelijkt worden. Stel dat lukt in
de coalitie??? Waarom dan je lidmaatschap opzeggen??? Verder stem je
toch ook op invloed?? Nou, in de oppositie heb je in ieder geval minder
invloed dan in de regering...<<<<<<<

Nee, ik ben het totaal niet eens met het bovenstaande en hoop dat de
formatie gaat lukken, hebben we tenminste eindelijk rust in dit land.

Jasper Diekema

(D66 at nic.surfnet.nl).
Aanmelden: stuur een email naar LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het
tekstveld alleen: SUBSCRIBE D66
Afmelden: stuur een email naar LISTSERV at nic.surfnet.nl met in het
tekstveld alleen: SIGNOFF D66 Het on-line archief is te vinden op: