Formatie

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Wed Apr 16 01:33:58 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Apr 15, 2003 at 10:25:01PM +0200, Jasper Diekema wrote:

  > Waarom D66 toch mee moet doen?
  >
  > - Het zou beter voor het land zijn, stabiliteit met D66 is meer
  > gewaarborgd met ons dat met de LPF.

  Even in het midden latend of Boris momenteel een strategisch
  spel speelt of dat ie zich echt op het kwalijke pad heeft laten
  lokken door De Graaf, heb ik me nogal verbaasd over het argument
  dat nu gehanteerd wordt: 'met de LPF wordt het een janboel, dus
  dan wij maar'.

  -- de LPF is in coalitieonderhandelingen een secundant van de VVD,
        zelfs met de LPF-rancune richting Zalm
  -- de LPF is gereduceerd en de rotste appels zijn opgehoepeld
  -- in tegenstellig tot wat menigeen beweerd staat de LPF niet veel
     verder van ons af dan de VVD. Ze zijn op sommige vlakken wat
     extremer maar op andere punten staan ze weer veel dichterbij dan
     de VVD
  -- voor een partij als de onze die prat gaat op het primaat van
     de inhoud heeft een janboelargument wel erg weinig met inhoud
     te maken
  -- de grootste janboelgarantie in dit land lijkt langzamerhand
     J.P. Balkenende

  In plaats van het CDA alle hoeken te laten zien omdat het op
  beschamende wijze de uitspraak van de kiezer de nek heeft
  omgedraait babbelt onze gereduceerde club over het landsbelang
  (pluche-liefde?) en meent ze arrogant te moeten beweren dat alles
  natuurlijk beter is dan de LPF. Als je al vindt dat je niet zomaar
  nee kan zeggen, onderstreep dan de ononderhandelbaarheid van bepaalde
  punten en etaleer je skepsis zodat je niet als een draaikont te kijk
  staat, in plaats van dit gekeuvel over anderen en het landsbelang.

  In de  hoop over een maand nog lid te zijn,

--
|  (o-  Henk van Lingen                           <henk at vanlingen.net> |
|  /\                                         Utrecht, The Netherlands |