18 jaar

Michiel D66 mrsch002 at PLANET.NL
Tue Apr 15 11:58:59 CEST 2003

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Beste Havikken en Duiven,

Het opmerkelijke is dat de rechter 18 als een straf beoordeeld met
verzwarende overwegingen. Ik kan me vinden in de opgelegde strafmaat, niet
in de automatische vrijlating na 2/3de van de straf. 20 jaar was daarom
beter geweest; rekening houdend met de ernstige ontwrichting van het
democratisch proces. Levenslang lijkt me toch voorbehouden aan meervoudige
moorden met een gruwelijk karakter waarbij een grote kans op herhaling is.

VrGr

Michiel